Köp- & leveransvillkor

  • Betalning trygg och säkert med Visa, Mastercard eller PayPal
  • Enhetsfrakt på 39 kronor
  • Varorna skickas inom 1-2 vardagar, tryggt och snabbt med PostNord
  • 14 dagars öppet köp

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalning sker direkt med Visa, Mastercard eller PayPal. För att skapa en trygg betalning har vi valt att även använda PayPals tjänst för kortbetalning.

Man behöver ej registrera sig hos PayPal för att använda tjänsten utan kan handla direkt med sitt kort.

 

ÖPPET KÖP

Din ångerrätt gäller under 14 dagar från det att du mottagit varan. Öppet köp enligt distansavtalslagen gäller endast om varan kan återlämnas i sin originalförpackning i väsentligt oförändrat skick. Ångrar du ditt köp och vill returnera en vara, kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@noteit.se . Returfrakten bekostar du själv och varan ska förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar skadas under frakten. Märk returen med ordernummer och namn.

Du returnerar din vara till: Note It AB, Grönegatan 7, 211 27 Malmö. När vi har fått dina varor i retur återbetalar vi ordersumman till dig inom 30 dagar.

 

DATAHANTERINGS POLICY

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina kontaktuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post kundtjanst@noteit.se

 

LEVERANSER

Vi skickar dina varor normalt 1-2 arbetsdagar efter mottagen beställning. Varorna levereras snabbt och säkert med PostNord. Note It AB levererar för närvarande bara inom Sverige.

 

REKLAMATION

Skulle en produkt vara skadad eller om du har fått en felaktig produkt ska du reklamera köpet till oss. Vill du reklamera en produkt, kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt på kundtjanst@noteit.se och ange tydligt att det handlar om en reklamation, ditt ordernummer och vad som är fel på produkten.

Vi ersätter dig därefter antingen med en likvärdig produkt eller med pengarna tillbaka. Återbetalning sker inom 30 dagar efter genomförd reklamation. Vid en returfrakt är det viktigt att produkten packas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vi står för returfrakten för giltiga reklamationer.

Vi följer konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en produkt inom 3 år, under förutsättning att produkten var felaktig vid leveranstillfället. Vid eventuell tvist rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden vars rekommendationer vi har som policy att följa.

 

OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

Om leverans inte har hämtats ut inom 14 dagar enligt PostNords regler, så returneras försändelsen till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och administration, för närvarande 200 kr.

 

FORCE MAJEURE

Note It AB kan inte garantera att kunna fullfölja sina åtaganden enligt köp- och leveransvillkoren om företagets förpliktelser förhindras, försvåras eller försenas av en force majeure. Exempel på force majeure är krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses. I händelse av force majeure befrias Note It AB från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.